
Nasze pierwszaki i szkoła
Rozpoczęcie nauki w szkole oznacza dla dziecka i jego rodziców nowy etap w życiu. Teraz, gdy jest w szkole, wymaga się od niego przede wszystkim systematyczności w nauce, trochę większej samodzielności i zaradności, wypełniania zadań związanych z uczeniem się, wytrwałości w ćwiczeniach, skupienia uwagi na jednym temacie dłuższy czas, właściwego zachowania wobec nauczycieli i kolegów. Przejście do roli ucznia równa się podporządkowaniu określonym normom współżycia w grupie. Właściwe stymulowanie rozwojem dziecka ma bardzo istotny wpływ na jego zdrowie, a w konsekwencji na osiąganie sukcesów edukacyjnych. Należy więc uwrażliwiać dzieci na potrzeby własnego organizmu, rozwijać postawy promujące zdrowy styl życia i uczyć dbałości o zdrowie własne i innych ludzi. W pracy z dziećmi w naszej klasie I istotne jest, aby pobudzać ich ciekawość poznawczą, motywować do działania, stwarzać sytuacje problemowe wymagające aktywności, umożliwiać manipulowanie konkretami oraz symbolami, skłaniać do wysiłki intelektualnego oraz odwoływać sie do zdobytych już doświadczeń. Realizujemy to poprzez różne zajęcia projektowe jak np. Ja w kosmosie czy Witaminki, do których wykorzystać można różne aktywizujące pomoce dydaktyczne jak teleskop czy surowe owoce i warzywa.