
Jak przedszkolaki czują się w szkole?
Rozpoczęcie nauki szkolnej stanowi moment przełomowy w życiu dziecka. Wiąże się ze zmianą środowiska i koniecznością przystosowania się do nowych warunków. To proces stopniowego poznawania i uczenia się zasadniczych czynności wymaganych od ucznia w początkowych klasach szkoły podstawowej. Oznacza to aktywne pokonywanie trudności w procesie czytania, liczenia, pisania, regulowanie swego stosunku do rówieśników, czynny udział w życiu klasy oraz świadczenie usług na rzecz tworzącego się kolektywu.
Zdolności i umiejętności adaptacyjne rozwijają się u jednostki wraz z wiekiem i dojrzewaniem układu nerwowego.
W przygotowaniu dziecka do podjęcia roli ucznia istotny wpływ odgrywa przedszkole. Dlatego szkoła i przedszkole powinny współdziałać w kształtowaniu pozytywnego nastawienia dzieci przedszkolnych do przyszłych obowiązków szkolnych.
W naszej szkole funkcjonuje oddział przedszkolny tzw. zerówka, którą prowadzi p.Anna Rzeszótko. Dzieci oswajają się ze szkołą, kolegami, nauczycielami i usamodzielniają się. Chociaż muszą się niekiedy zdyscyplinować, w szkole bardzo się im podoba. Mają do dyspozycji piękną, kolorową salę do zajęć, salę zabaw, salę gimnastyczną, placyk zabaw i boisko na zewnątrz szkoły oraz łazienki ze specjalnymi niskimi sanitariatami. Życzymy wszystkim maluchom powodzenia w szkolnej karierze.