Szkoła Podstawowa im. Batalionu "Barbara" AK w Pawęzowie

31 maja 2019 14:28 | Aktualności

Wycieczka w Bieszczady

W poniedziałek 27.05.2019 r. pojechaliśmy na długo wyczekiwaną wycieczkę w Bieszczady.  Wyjechaliśmy spod szkoły o godzinie 6:30 rozpoczynając trzydniową przygodę. Pierwszy przystanek w naszej podróży zrobiliśmy w Sanoku, gdzie spotkaliśmy naszego przewodnika, pana Jerzego, który przybliżył nam w interesujący sposób tamtejszą kulturę i historię.

W Sanoku, mieliśmy okazję obejrzeć stare miasteczko galicyjskie, zobaczyć jak żyli ludzie w dawnych czasach oraz przyjrzeć się z bliska pięknym cerkwiom. Następnie przeszliśmy szlakiem turystycznym, podziwiając piękne skały w Lesku gdzie dzieci mogły nabrać wody z cudownego źródełka. Duże wrażenie na uczestnikach naszej wycieczki zrobiła zapora w Myczkowcu, gdzie zobaczyliśmy jak działa elektrownia wodna. Dzień zakończyliśmy odpoczywając w hotelu po obfitej kolacji.

Kolejny dzień powitał nas słoneczną pogodą, więc w wybornych humorach udaliśmy się do miejscowości Majdan, gdzie wsiedliśmy do Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej.  Kończąc podróż kolejką już myśleliśmy o kolejnej atrakcji, która czekała na nas w Solinie - rejs statkiem po bieszczadzkim morzu czyli po jeziorze solińskim. Po godzinnym rejsie w rytmie szant nasi uczniowie mieli okazję zakupić pamiątki na „solińskich Krupówkach” oraz skosztować regionalnych przysmaków.

W ostatnim dniu udaliśmy się do Muzeum Przyrodniczo - Łowieckiego w Nowosiółkach. Mieliśmy niepowtarzalna okazję zetknąć się twarzą w twarz z dziką bieszczadzką florą i fauną. Do domu wróciliśmy około godziny 20.00 zmęczeni, ale zadowoleni, bogatsi o nowe informacje i doświadczenia.