Pawęzów Pawezow szkoła szkola podstawowa Szkoła Podstawowa Pawęzowie sppawezow

25 maja 2017 18:20 | Aktualności

Wycieczka do Sandomierza

23 maja 2017 roku zwiedziliśmy Sandomierz  -  miasto wyróżniające się magicznym, historycznym klimatem, stanowiącym świadectwo bogatej przeszłości tego miejsca. Położone nad Wisłą, na siedmiu wzgórzach czasem nazywane jest „małym Rzymem”. Z Bramy Opatowskiej - jednej z niegdyś czterech bram wchodzących w kompleks murów obronnych Sandomierza, wzniesionej przez króla Kazimierza Wielkiego około 1362 roku - podziwialiśmy przepiękną panoramę miasta i okolicy. Przemierzaliśmy wąskimi korytarzami Podziemnej Trasy Turystycznej. Została ona utworzona  przez połączenie dawnych piwnic i składów towarów handlowych kupców sandomierskich. Poznaliśmy legendę o Halinie Krępiance, która ochroniła miasto przed Tatarami podstępem wprowadzając ich do podziemi, gdzie zostali zasypani.  W Zbrojowni rycerskiej mogliśmy zobaczyć i przymierzać zbroje rycerskie, wziąć do ręki miecz, kuszę czy halabardę. Płynąc statkiem po Wiśle wpatrywaliśmy się najpierw w zachodnią część Starego Miasta z kościołem Świętego Jakuba, zamkiem, synagogą, zaś po zmianie kierunku dostrzegliśmy zamek, katedrę, Dom Długosza i Collegium Gostomianum. Spacerując po średniowiecznym rynku podziwialiśmy renesansowy ratusz oraz drewnianą, stylowo obudowaną studnię. Zmęczeni, ale pełni wrażeń i niezapomnianych przeżyć wróciliśmy do domów.